کد خبر: ۷۰۱۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
کویر رنگ به رنگ سمنان

تصاویر| آفریقای ایران

استان سمنان را به جهت دارا بودن مساحت زیاد مناطق کویری و بیابانی، آفریقای ایران می نامند، این استان در دامنه های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب کاسته و به دشت کویر ختم می گردد.
تصاویر| آفریقای ایران
آفتاب‌‌نیوز :

استان سمنان با وسعتی حدود ۹۶ هزار کیلومترمربع ۶/۵ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ ششمین استان کشور است، ۵/۲ میلیون هکتار معادل ۵۴ درصد از مساحت این استان کویری و بیابانی است.

استان سمنان از جانب شمال به استان مازندران، از جنوب به استان اصفهان، از مشرق به استان خراسان و از مغرب به استان تهران محدود می شود، همجواری با رشته کوههای البرز و زمینهای هموار کویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان بوجود آورده است.

کویر رمل، که دارای تپه‌های رمل و نمکی است، کویر ریگ جن که دارای تپه‌های رمل است و قابلیت فوق العاده‌ای در گردشگری دارا است، اغلب مناطق کویری استان سمنان دارای پدیده‌ی ژئوفورمولوژیک هستند که برای گردشگران بسیار جذاب است.

ژئوفورمولوژیک به معنی زمین‌ریخت‌شناسی، پیکرشناسی زمین، شناخت ناهمواری‌های زمین، شناسایی عوارض زمین، زمین‌شکل‌شناسی و زمین‌شناسی سطحی اشاره نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
چرا فکر می کنید آفریقا نماد کویره؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین